keskiviikko 16. toukokuuta 2018

Kukas se siellä hipsuttelee!

Työt ovat jälleen alkaneet.
Pari ensimmäistä päivää menivät vähän hitaalla käyden, ja jotenkin työarki ja osaston tietyt jutut painoivat entisestään.
Eilen istuskelin kanslian tuolilla vilkuillen välillä monitoriin hoidokkini vitaaliarvoja arvioiden, kunnes havahduin yhtäkkiä. Mitä mitä? Mitä tuolla alavatsassa tuntui? Aivan kuin... kyllä.. se oli varmasti... sitä hipsuttelua!😍 Aivan totta; ihan kuin vauva siellä olisi hipsutellut kohdun seinää, ja tunsin sellaista pientä, hentoista..niin: hipsuttelua.
Hellin ajatusta koko pitkältä tuntuvan aamuvuoron.
Ajatella. Vauvamme on jo niin iso!
Lähdin illalla jälleen pyöräilemään todeten miehelle, kuinka ihanaa on, kun ei ole mihinkään kiire. Niinpä koko reissuun hujahtikin yhtäkkiä 3,5 tuntia. Hups.


Parina menneenä päivänä olen havahtunut siihen, että vauvamaha alkaa ihan oikeasti näkyä. Olen saanut valtavasti kommentteja nykyisiltä ja entisiltä kollegoiltani . Eräskin kävi aamulla ihan taputtelemaan sitä, sillä niin söpö se kuulemma oli. Aika hassua, että minun mahaani käydään käsiksi. Siis sitä, johon minulla on ollut aiemmin hiukan vaikea suhtautuminen. Toisaalta on onni, että ihmisten onnittelut ja ilostumiset uutisesta ovat tapahtuneet samoihin aikoihin kun olen seikkaillut nettikirppiksillä. On hauskaa ajatella raskautta jo niin pitkälle, että todella alan tarvitsemaan uusia vaatteita. (No, niinkin pitkälle, kuin nyt.) Tänään hihkuin innosta, kun postilaatikosta löytyi ensimmäinen paketti. Paita oli söpö, ja noh... ehkä makuuni hiukan liian tiukka, mutta toisaalta ehkä kyse on vain sittenkin minusta ja siitä, että minun tulee nyt tottua näkyvään vauvamahaani. On se oikeasti aika söpöä.



Ja sitten joku hipsuttelee taas. On tämä aika hauskaa. Vilkaisen kelloa ja hymähdän. Senkin haahuilija ja unohtuja. Mikä ihme se on, että väsyttää, jos jään aina kupastamaan myöhään ennen aamu- tai tuplavuoroa?


(Töistä puheenollen: olen saanut työporukan avuliaisuuden vuoksi vapautuksen yövuoroista ja tuplavuorojakin ole vähentänyt kahdesta yhteen (kolmessa viikossa). Tuntuu ihan hyvältä.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti